COVID-19

Kultur i en Corona-tid

I HUSET har vi siden genåbningen i juni måned 2020 arbejdet intensivt på at indrette alle vores faciliteter, så vores mange forskellige events kan afvikles trygt og til de enhver tid gældende retningslinjer. Følg med i eventuelle ændringer i programmet her på siden og på Husets facebookside.

Selvom vi befinder os i en genåbning proces er det fortsat vigtigt, at vi alle viser omtanke og opmærksomhed på hygiejne og fysisk distance, og vi har derfor udarbejdet en række retningslinjer, som vi beder alle vores gæster, foreningsmedlemmer, frivillige og medarbejdere om at overholde, så vi alle trygt kan færdes i HUSET.

Generelle retningslinjer

I kulturhuset tager vi følgende tiltag for at du kan færdes sikkert således at vi formindsker risiko for smittespredning af Covid-19. Er du gæst, arrangør eller lejer du et lokale i Huset, bedes du derfor læse nedenstående information:

Undgå smittespredning med disse gode råd: Gå ikke ind i Huset hvis du er syg eller har mistanke om sygdom. Vask eller sprit hænder så ofte du kan. Hold afstand til andre og nys og host i ærmet.

  • Du skal kunne fremvise et grønt coronapas for at deltage i events og aktiviteter i Huset.
  • Udskænkning af alkohol i HUSETS barer lukker kl. 24:00. Dette gælder også for frivillige, foreninger og medarbejdere.
  • Er du gæst, så køb billetterne samlet, hvis I er en gruppe. På den måde sikrer vi, at I kan sidde ved siden af hinanden, og at flest muligt får mulighed for at købe billet.
  • Vi har stort fokus på hygiejnen og rengør kontaktflader i overensstemmelse med Sundhedsstyrelsens anbefalinger. Der vil være dispensere med håndsprit ved indgangen, udgangen og ved alle toiletter.

Vi håber at I alle vil være med til at vise omtanke og god stil, når vi mødes i Huset.

Hvis I har spørgsmål, så tøv ikke med at hive fat i en medarbejder.


Flere særlige retningslinjer

Xenon, Musikcaféen og Stardust

På alle vores scener er kapaciteten nedsat, således at vi overholder alle myndighedernes afstandskrav. Generelt efterlever vi alle krav fra myndighedernes side, så man som publikum kan færdes trygt i Huset.
Du kan læse mere om disse retningslinjer her.

Salon K

Salon K er et selskabslokale og hører derfor under retningslinjer for private arrangementer. Vi opfordrer alle, der afholder arrangementer i Salon K til at tage de nødvendige forholdsregler for sikkerhed og hygiejne.

Bastard Café

  • Serveringen kan ske ved bordene med Butler-app’en for at undgå kødannelse.
  • Vi opfordrer gæster til at benytte muligheden for bordreservation for at gøre det lettere at administrere antallet af gæster. Bordreservation på https://bastardcafe.dk/

Øvelokaler i Teatergangen:

  • Overhold max kapacitet i øvelokaler, som står på døren. 
  • Støvsug gulvet efter brug.
  • Rengør lokalets overflader efter brug inkl. dørhåndtag på begge sider.
  • Vask gulv, hvis I har været fysisk aktive.
  • Luft ud mens i øver, men husk at lukke vinduerne når I forlader lokalet, så vi undgår eventuelle vandskader.
  • Rengøringsmidler finder I i køkkenet, koste og mopper er i mellemgangen mellem Dramatoriet & Samlingspunktet.
  • Vis hensyn og sprit hænderne når I færdes i Teaterhuset